כבישי ישראל ומה שביניהם

תוכן עניינים

תקציר

 

סוגי מצלמות ומכמונות מהירות

אוטומטית

ניצבות ברמזורים ונועדו לתעד מעבר רכבים ברמזור אדום, כמו כן משמשות גם כמכמונות מהירות קבועות שמוצבות בצדי הדרך, אשר מצלמות את הרכב ואת מהירות הרכב.

ידנית/אקדח

מכמונות מהירות ניידות, לרוב מתבצעות באמצעות “אקדח” מיוחד, שיודע לתעד את מהירות הרכב בנסיעה. מכמונות מסוג זה אינן מצלמות את הרכב, לכן מחייבות את השוטר לבצע עצירה של הנהג שביצע את העבירה – במקרה כזה ניתן דוח במקום על ידי השוטר.

כבישי ישראל

מצלמות מהירות חדשות

אלו מצלמות שמוצבות לאורך מקטע של כביש, מוצבות במרחק ידוע ומוגדר אחת מהשנייה. המצלמות למעשה בודקות ומנטרות מהירות נסיעה ממוצעת לאורך אותו מקטע (לרוב קטע של כמה ק”מ).

מצלמת נת”צ (נתיב תחבורה ציבורי) LPR (License Plate Recognition)

המצלמות “מזהות” את כלי הרכב באמצעות צילום של לוחית הרישוי, לאחר מכן מבצעת מערכת מחשב ייעודית השוואה של הלוחית המצולמת עם מאגר כלי רכב ציבוריים, שמורשים לנסוע בנת”צ.

כאשר מזוהה כלי רכב שאינו מורשה לנסוע בנת”צ, מועבר תיעוד העבירה לאישור על-ידי קצין משטרה, ובהתאם גם דוח נת”צ לבעל הרכב.

בקישור המצורף מטה מתוך האתר למשרד ביטחון לאומי תוכלו למצוא מידע מתעדכן על כל המצלמות בכבישי

הארץ: כחול-מהירות, ירוק-נת”צ, אדום-מעבר מסילת רכבת או רמזור.

https://www.gov.il/he/departments/general/traffic_enforcement_cameras

 

דוחות וקנסות בגין מהירות

20 קמ”ש מעל המותר בנהיגה בדרך עירונית או 25 קמ”ש מעל המותר נהיגה בדרך לא עירונית.
העונש: ברירת משפט/קנס בסך 250 ₪, ללא נקודות רישוי.

21-30 קמ”ש מעל המותר בנהיגה בדרך עירונית או 40-26 קמ”ש מעל המותר בנהיגה בדרך לא עירונית.
העונש: ברירת משפט/קנס בסך 750 ₪ + 8 נקודות רישוי.

31-40 קמ”ש מעל המותר בנהיגה בדרך עירונית או 41-50 קמ”ש מעל המותר נהיגה בדרך לא עירונית.
העונש: ברירת משפט/קנס בסך 1,500 ₪ + 10 נקודות רישוי.

41 קמ”ש מעל המותר בנהיגה בדרך עירונית או 51 קמ”ש מעל המותר בנהיגה בדרך לא עירונית.
העונש: זימון חובה למשפט + 10 נקודות רישוי + פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה ל-30 יום.

דוח נת”צ

נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית.
העונש: ברירת משפט/קנס בסך 500 ₪, ללא נקודות רישוי.

 

תמרורי נת”צ

תמרור 501 – כביש או נתיב לתחבורה ציבורית: הנסיעה בכביש או בנתיב מותרת לרכבת מקומית, לאוטובוס, למונית ולרכב המסיע לפחות את מספר הנוסעים, לרבות הנהג, הנקוב בתמרור.
צוינו אחד או יותר מסוגי הרכב בתמרור – יחולו הוראות התמרור על פי המצוין בו.

תמרור 502 – קצה הנתיב לתחבורה ציבורית.

תמרור 503 – נתיב לתחבורה ציבורית: קו קטעים כפול משולב עם מעוינים בצבע צהוב או חצים בצבע צהוב. הנסיעה בנתיב מותרת לרכב על פי המצוין בתמרור 501, או רכב הפונה בצומת הקרוב, על פי סימון 813 או 926. לא הוצב תמרור 501 – הנסיעה בנתיב מותרת לרכב ציבורי בלבד.
עצירה או חניית כלי רכב בנתיב אסורים, אלא אם צוין אחרת.

תמרור 504 – התנועה בכיוון המסומן בחץ הלבן מותרת לכל כלי הרכב. לרכב שנסיעתו הותרה לפי תמרור 501 מותרת הנסיעה גם בכיוון הנגדי.

 

פריסת נת”צים בערים הגדולות

קישור לפריסת מצלמות נתצ”ים בת”א:
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Transportation/Pages/TrafficCameras.aspx

קישור לפריסת מצלמות נתצ”ים בירושלים:
https://www.jerusalem.muni.il/he/residents/parking/parking-enforcementt/stationary-cameras/

קישור לפריסת מצלמות נתצ”ים ברמת גן:
https://www.ramat-gan.muni.il/?catid=%7B92311CD4-DD42-4282-836D-69345E7300F8%7D

כבישי ישראל

כבישי האגרה וסוגי המנויים

כביש 6

  • לקוח מזדמן – משלם מחיר מלא
  • מנוי וידיאו – חיסכון של עד 20 אחוז מתעריפי הנסיעה ללקוח שאינו מנוי (מזדמן).
  • מנוי פסקל – חיסכון של עד 40 אחוז מתעריפי הנסיעה ללקוח שאינו מנוי (מזדמן).

 

מנהרות הכרמל

הבדל של כ-10 אחוז בתעריף מנוי למקטע בין רכב שאינו מנוי

 

כביש 6 חוצה צפון

רכב מזדמן תתווסף עמלת גביה 1.32 ש”ח לנסיעה.
הנוסעים ברצף בשני המקטעים, במשך פרק זמן של עד שלושים דקות, יהיו זכאים ל-20% הנחה מתעריף האגרה הבסיסי של כל קטע.

 

הנתיב המהיר

המחיר נקבע ומשתנה לפי העומס בכביש ואין תעריף קבוע.

בברכת נסיעה נעימה והגעה בטוחה!

נשמח לעמוד לרשותכם בכל עניין מקצועי ולהרחיב בנושאים לפי בקשתכם.
קציני בטיחות בתעבורה
לופו ניהול ציי רכב

אהבתם? שתפו:

מאמרים נוספים שקשורים למאמר שקראתם "כבישי ישראל ומה שביניהם":

עייפות בנהיגה
טיפים

עייפות בנהיגה

נתונים על הקטל בדרכים שנת 2022 :כ- 240 יום מתחילת השנה, 230 הרוגים (נתונים נכונים לסוף אוגוסט 2022). רק לפני

להמשך קריאה »
טיפים לנהיגת קיץ
טיפים

טיפים לנהיגת קיץ

סכנות הקיץ בחורף כולנו רגילים להיות זהירים מכיוון שהכבישים חלקים והראות לא טובה, אך תתפלאו שהסטטיסטיקות מראות שמספר התאונות בקיץ

להמשך קריאה »

לחיפוש מאמרים ומידע נוסף: